Meer potentiële klanten met zoekmachine optimalisatie (SEO)

Een hogere positie binnen de onbetaalde advertenties (organische resultaten) in zoekmachines is van grote waarde voor uw onderneming. Mensen die zoeken naar diensten & producten zijn op zoek naar relevante informatie. Hogere posities krijgen vaak de voorkeur binnen het zoekproces van de gebruiker omdat zoekmachines automatisch relevante resultaten bovenin vertonen. Zoekmachine optimalisatie is dus van groot belang voor het ontvangen van meer potentiële klanten.

Wat is zoekmachine optimalisatie?

Zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO staat voor search engine optimization. Dit betreft alle activiteiten die bijdragen aan een betere organische positie binnen zoekmachines. Hierin is een tweedeling te maken, off- en on-page. On-page SEO heeft alles te maken met wat er op de website staat. Denk hierbij aan de technische inrichting, zoals het gebruik met metatags, snelheid van de website en of deze responsive is. Daarnaast is content van grote waarde. Dit betreft niet alleen tekst, maar kunnen ook infographics, video’s of ander waardevol materiaal zijn.

Een valkuil van veel websites is dat zij vaak teveel informatie kwijt willen op één pagina, hierdoor weten zoekmachines niet waar de pagina daadwerkelijk over gaat. Zorg er daarom voor dat een website duidelijk is onderverdeeld in onderwerpen. Hierdoor kan er een duidelijke focus gelegd worden op het onderwerp, iets wat zoekmachines erg prettig vinden.

Off-page SEO heeft betrekking op hoe de website zich profileert. Heeft de website een hoge autoritaire status. Zoekmachines peilen dit met name door te kijken hoeveel en welke backlinks de website heeft. Backlinks zijn links van andere website die verwijzen naar jouw website. Zijn dit links van hoge kwaliteit en hoe worden deze gebruikt?

De combinatie van deze twee SEO hoofdactiviteiten bepaald hoe hoog een website organisch scoort binnen zoekmachines. Het is een constant proces waaraan gewerkt moet worden. Concurrenten zitten ook niet stil en zoekmachines voeren constant nieuwe ontwikkelingen door om de gebruiker een nog beter zoekresultaat te tonen.

Zichtbaar aanwezig wanneer potentiële klanten zoeken


De kunst van zoekmachine optimalisatie is om goed aanwezig te zijn wanneer er gezocht wordt naar voor uw business gerelateerde onderwerpen. Voor de meeste klanten begint immers de zoektocht op zoekmachines. Het overgrote deel hiervan (88%) zal in de zoektocht niet verder gaan dan de eerste pagina met zoekresultaten. Dit geeft wel aan hoe belangrijk het is om te werken aan een goede SEO positie.

zoekmachine optimalisatie

Met een complete SEO analyse zullen wij blootleggen waar voor u de kansen liggen. Samen met u bespreken we welke punten we gaan aanpakken voor een optimale SEO inzet.

Met een zoekwoordonderzoek gaan we na met welke zoekwoordopdrachten uw potentiële klanten zoeken naar uw producten en/of diensten. Daarnaast kijken we naar de directe concurrenten om te bepalen hoe de zoekwoorden ingezet gaan worden. Dit vormt de basis voor de content die geplaatst wordt en de manier waarop de website zich profileert binnen de markt. Vanuit hier kunnen we gaan werken aan de verschillende SEO onderdelen.

  • Content marketing
  • Linkbuilding
  • Website optimalisatie

Betere score, lagere kosten


Een relevante website krijgt van zoekmachines een hogere score. Deze score komt weer terug bij de inzet van SEA. Het adverteren binnen zoekmachines kan hierdoor een hogere betaalde positie opleveren tegen een lagere prijs. Daarnaast kan het zo zijn dat dankzij een goede SEO positie u minder hoeft te investeren in SEA omdat u organisch al erg goed vindbaar bent.

Een sterke SEO positie van uw website kan bijdragen aan betere SEA prestaties, wat in de meeste gevallen zorgt voor lagere kosten!

TIP: Lees in ons artikel hoe SEO invloed heeft op SEA.

Gestructureerde aanpak

Bij Fitt Marketing werken we altijd vanuit uw doelstellingen en de manier waarop u wilt communiceren met uw doelgroep. Daarnaast stemmen we onze SEO inzet af op de fases van de doelgroep. Hierbij wordt de informatie nog verder toegespitst op de individuele gebruiker. Uw website is hierdoor ingericht zoals de gebruiker het voorgeschoteld wilt hebben. Zoekmachines kunnen hierdoor een nog relevanter resultaat tonen.

Benieuwd geworden naar de mogelijkheden?
Bekijk onze Fitt All-In-One pakketten of vraag direct advies aan.

Facebook
Facebook
Google+
Google+
DISPLAY_ULTIMATE_PLUS
LinkedIn

 

Meer online marketing diensten?